Prantsuse motospordiajakiri Echappement valis oma ihaldatud Aasta Sportauto (Sportive de l’année) auhinna võitjaks mudeli Megane F1 Team R26. Renault sai selle kõrgelthinnatud tunnustuse viiendat korda.
Eelmisteks võitjateks olid 1985. aastal Renault 5 GT Turbo, 1991. aastal Clio 16S, 1996. aastal Spider Renault Sport ning 2000. aastal Clio Renault Sport. Nüüd on Renault autotootja, kes on võitnud kõige rohkem Aasta Sportauto tiitleid alates 1982. aastast, mil ajakiri Echappement selle esimest korda välja andis.
Megane F1 Team R26, mille töötas välja Renault Sport Technologies, on Megane Renault Sport mudelivaliku kõige sportlikum versioon. Aasta Sportauto 2007 valiti ajakirja Echappement ajakirjanikest ning valitud lugejatest koosneva žürii valiku ning lugejate hääletuse tulemusena. Esmalt valisid ajakirja lugejad meilihääletuse teel aasta jooksul turule toodud autode hulgast välja 10 mudelit. Seejärel katsetati kümmet väljavalitud autot selle aasta Rallye du Limousin võistlusradadel Lääne-Prantsusmaal ning seejärel Mas du Clos ringrajal, mis asub Kesk-Prantsusmaal La Creuse departemangus. Testisõitude käigus hindasid žürii liikmed aasta sportauto kandidaatide sõiduomadusi. Testisõitudel osales ka rallisõitja Bryan Bouffier, kes kasutas oma oskusi ja kogemusi, testimaks mida autodest välja pigistada annab.
Testisõitude eesmärgiks oli valida välja auto, millel on kõige rohkem Aasta Sportauto tiitli kandjale sobivaid omadusi. Valikuprotsessis välditi otsest mudelitevahelist võistlust – sõidukite tehnilised näitajad ning turupositsioon on väga erinevad. Arvesse võeti erinevaid tegureid – loomulikult autode sõiduomadusi, kuid ka nende hinda ning auto loomise aluseks olevat üldfilosoofiat. Hääletamise lõppedes oli Megane F1 Team R26 kogunud kokku 83 punkti, talle järgnesid Peugeot 207 RC 72 punktiga ning BMW M3 69 punktiga. Clio F1 Team R27 sai auväärse viienda koha, eespool mitmetest palju võimsamatest sõidukitest.
Mudelit Megane F1 Team R26 toodetakse Renault’ Normandias asuvas Dieppe tehases ning selle müüki alustati 2007. aasta aprillis terves Euroopas ning mõnedel suure ekspordipotentsiaaliga turgudel. Mudel moodustab 57 protsenti bensiinimootoriga Megane Renault Sport müügist. Tänu selle müügiedule on mudeli müügiperioodi pikendatud kuni 2009. aasta alguseni.
Lõplik edetabel:
1. RENAULT MEGANE F1 TEAM R26
2. Peugeot 207 RC
3. BMW M3
4. Lotus Europa S
5. RENAULT CLIO F1 Team R27
6. Audi S3
7. Honda Civic Type-R
8. Mazda3 MPS
9. VW Golf GTI Edition 30
10. Opel Corsa OPC
Veebilehe kasutamise jätkamisel nõustute küpsiste kasutamisega. Rohkem infot
Selle veebisaidi küpsiseseadeteks on seatud „lubama küpsiseid“, et pakkuda teile parimat sirvimiskogemust. Kui jätkate selle veebisaidi kasutamist ilma küpsiste sätteid muutmata või klõpsate allpool nuppu „Nõustun“, olete sellega nõus.