Ehkki toidukaubad kallinesid juba oktoobris mullusega võrreldes 10 protsenti, jätkub hinnatõus hoogsalt ka edaspidi.
Jaemüüjad ennustavad hinnatõusu jätkumist ka järgmise 12 kuu jooksul. «Toidukaupade hinnatõus jääb hinnanguliselt 5-15% vahemikku,» prognoosis Rimi Eesti Foodi tegevdirektor Ruth Laatre. Imporditud kaupade — importalkoholi — hinnatõus tuleb väiksem kui kohalike toodete hinnatõus, sest kohalikke kaupu mõjutavad rohkem kohalike toorainete — liha, piima ja teravilja — ning tootmiskulude — energia ja tööjõu — kallinemine.
Sama arvamust jagab Comarket ASi tegevdirektor Ando Nõupuu. Tema sõnul saab jaekauplustes toidukaupade hinnatõusu peamiseks põhjuseks sisseostuhinna tõus, mis võib tõsta toidukaupade hinda kuni 15 protsenti.
Comarket ise ei plaani tõsta kauba hinda marginaali suurendamisega,» kinnitas Nõupuu. «Opereerimiskulude kasvu, eelkõige palgatõusu, kavatseme kompenseerida käibekasvu, laienemise ja efektiivsuse tõstmise arvelt.»
A-Selver ASi ostu- ja turundusdirektor Iivi Saar uskus, et kui tarbija valima peab, siis esmases järjekorras loobub ta luksuskaupadest. «Toidukaupasid võidakse hakata samuti vähem ostma, näiteks selliseid kaupu nagu kallimad singid ja kala,» märkis Saar.
Veebilehe kasutamise jätkamisel nõustute küpsiste kasutamisega. Rohkem infot
Selle veebisaidi küpsiseseadeteks on seatud „lubama küpsiseid“, et pakkuda teile parimat sirvimiskogemust. Kui jätkate selle veebisaidi kasutamist ilma küpsiste sätteid muutmata või klõpsate allpool nuppu „Nõustun“, olete sellega nõus.